Goede voornemens volhouden
Tips, Training

Goede voornemens volhouden? Doe het met deze 5 tips!

Het nieuwe jaar nadert. Wil jij zoals velen ook enkele goede voornemens maken, maar weet je nu al dat je ze niet kunt volhouden – zeker na de feestdagen? Daarom sommen we hier 5 tips op, zo kun je jouw goede voornemens volhouden. Op naar een sportief jaar!

1. Goede voornemens volhouden begint met plannen

Wie plant, die wint! Een simpel, maar goed aangepast sportschema helpt je om je doelstellingen te stellen. Bovendien kun je zo makkelijker tijd vrijhouden, en kun je jouw goede voornemens volhouden!

2. Leg de lat (een beetje) lager

Leg de lat niet te hoog. Probeer niet onmiddellijk een marathon te lopen als je nog geen 10K kunt lopen. Begin klein. Heb je bijvoorbeeld nog geen sportervaring, begin dan met een kalme 5 kilometer. Volg je plannetje en bouw rustig op.

Hetzelfde geldt als je wilt afvallen. Zeg niet: ik wil 10 kilo afvallen. Zeg wel: ik wil minstens 5 kilo afvallen. Minstens. Mocht je plan mislukken, dan neemt je motivatie een kleinere duik en is het makkelijker om de draad terug op te pikken – al hopen we dat je jouw doel kunt bereiken!

3. Een nieuwe omgeving

Je oude omgeving heeft er misschien voor gezorgd dat je moest opgeven. Daarom kan een nieuwe omgeving wonderen doen. Of het nu een nieuwe sportuitrusting, een nieuwe afspeellijst, of gewoon een volledig nieuwe work-out is. Verandering doet leven!

Goede voornemens langer volhouden

4. Deel het met je vrienden

Een goed voornemen voor jezelf houden? Wellicht geen goed idee. Als je jouw plannen deelt met je vrienden en familie, heb je zo een extra motivator in de hand. Je weet immers dat ze ernaar zullen vragen. Reden te meer dus om door te zetten!

5. Denk aan het proces… maar hou het eindresultaat voor ogen

Wanneer je puur focust op het eindresultaat, raak je sneller gedemotiveerd. Breek je totaalplan op in kleine, hapklare brokken die individueel makkelijker vol te houden zijn. Zeg dus niet: ik ga 10 kilo afvallen. Zeg wel: ik ga vanaf 1 januari 3 keer per week lopen, zal meer groenten eten en minder vlees en ga vroeger slapen. Verdeel en heers.

GO Sport wenst je een sportief en vrolijk 2019! Zoek je nog de geschikte sportoutfit om je volgende work-out mee te knallen? Kom dan snel eens langs in een GO Sport-winkel in jouw buurt. Onze medewerkers helpen je met veel plezier verder.

 

Vorige Volgende

Gerelateerde berichten