Goedkope training op eigen lichaamsgewicht
Training

Trainen op lichaamsgewicht: waarom je vandaag nog moet starten

Fit worden hoeft niet moeilijk te zijn. Laat staan duur. Om te trainen op lichaamsgewicht, heb je enkel karakter nodig. Bodyweight training is ideaal om je hele lichaam op een evenwichtige manier sterker te maken. Nog niet overtuigd? Lees dan snel verder.

Je hebt geen fitnessabonnement nodig

Het grootste voordeel van trainen op lichaamsgewicht is … het kost helemaal niets – behalve tijd! Je hoeft geen geld uit te geven aan een duur fitnessabonnement. Ook heb je geen gewichten, machines of andere speciale tools nodig. Gewoon jezelf!

Bodyweight training kun je overal en altijd

Als je met je eigen lichaamsgewicht traint, hoef je dus ook niet naar een fitnessruimte te gaan. Je kunt het gewoon bij jou thuis, op het werk, in je tuin – waar en wanneer je maar wilt.

Je houdt dus enkel rekening met jouw eigen planning. Om het je makkelijker te maken, kun je een sportschema opstellen. Op die manier blijf je voldoende afwisseling houden in je work-out!

Trainen op lichaamsgewicht

Je risico op blessures is lager

Wanneer je gaat trainen op lichaamsgewicht, ben je geneigd om sneller je core te trainen. In elke work-out zit sowieso een plank of en andere soort training.

Een tip om je risico op blessures te verkleinen: zorg voor voldoende core stability-oefeningen in je work-out. Daarmee verhoog je jouw evenwicht en bescherm je jouw rug.

 

Met een bodyweight work-out kun je moeilijker je spieren en gewrichten overbelasten. Bovendien voel je sneller aan wanneer je niet meer verder kunt. En erm … geen halter van twintig kilo kan op je tenen vallen!

Trainen op lichaamsgewicht is uitdagender

In de ‘gym’ neem je gewoon een zwaarder gewicht wanneer je merkt dat het makkelijk gaat. Met training op lichaamsgewicht is dat anders: doe je al even gewone push-ups, dan kun je overgaan op andere, specialere vormen.

De mogelijkheden zijn eindeloos. Je leert meer variëren in je work-out, en maakt hem pittiger en spannender met een gloednieuwe oefening. De ideale manier om gezond af te vallen!

Je kunt combineren met andere work-outs

Bodyweight training – als je het juist doet – is relatief zacht voor je gewrichten. Daardoor kun je makkelijker combineren met andere sporten. En of je nu loopt, zwemt, tennist of bowlt: je verbetert jouw vaardigheden dankzij een evenwichtig lichaam!

Trainen op lichaamsgewicht is simpel, goedkoop en vooral leuk. Waar wacht je nog op?

Vorige Volgende

Gerelateerde berichten